petek, 28. julij 2017

MINISTRSTVO ZA DELO DRUŽINO,… NABITO S KADRI STRANKE SD, ERGO PONOVNA BLAMAŽA Z IMENOM NACIONALNI IZVEDBENI NAČRT NACIONALNEGA PROGRAMA SOCIALNEGA VARSTVA ZA OBDOBJE 2017–2018, VREDNOST: DOBRIH 58 MILIJONOV EVROV

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti – zaposlitveni bazen stranke SD

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ) je v zadnjih nekaj letih stranka SD dobesedno prestrelila s strankarskimi kadri na višjih in nižjih nivojih. Lahko rečem, da se s predlogi ministrice dr. Anje Kopač Mrak ne strinjam, gre za Svetlikovo učenko, ki zagovarja centralno-planske ukrepe iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja in izrazito paternalistični model ureditve socialnega varstva, a vendar lahko trdim, tovarišica »prihaja iz stroke«. Sodelavci, ki jih je stranka zaposlila pa ali nimajo ustreznih ali celo nobenih izkušenj z delom na zahtevanih področjih (trg dela, sociala, invalidi, družinska politika) ali pa so zgolj trdi teoretiki Fakultete za socialno delo, ki jim praktično delo in poznavanje terena (dinamika zaposlovanja v gospodarstvu, nasilja, revščine…) ni blizu.

Škandalozni dokument: Nacionalni izvedbeni načrt nacionalnega programa socialnega varstva za obdobje 2017–2018


Dokument Vlada RS sprejela Nacionalni izvedbeni načrt nacionalnega programa socialnega varstva so izdelale pred dvema letoma zunanje institucije in je v osnovi soliden, a kaj ko je kadrovski bazen na MDDSZ tako plitek … z drugimi besedami gre očitno za nepismene, nizko storilne kadre, ki niso niti prebrali dve leti starega dokumenta, tako da so informacije v dokumentu zastarele, velik del rokov je že potekel, opis stanja in ukrepi so napisani kot da smo v letu 2015.


Poglejmo nekaj cvetk:

Stanje
·         Stran 2: Okrevanje gospodarske aktivnosti se, kot že omenjeno, odraža tudi na trgu dela, saj se bo rast zaposlenosti v letošnjem letu okrepila za 1,5 %. Smo v jeseni leta 2015.
·         Stran 2: V Sloveniji se torej brezposelnost niža. V prvih devetih mesecih letos je bilo v povprečju za šest odstotkov manj registriranih brezposelnih kot v enakem obdobju lani. Septembra se je zaposlilo 6.999 oseb, kar je 48,9 % več kot avgusta. Smo v jeseni leta 2015.
·         Stran 2: Napovedi glede gospodarskih gibanj ter gibanj na trgu dela (zaposlovanje in brezposelnost) za obdobje do leta 2017 so ugodne. Smo v letu 2015.

Ključni izzivi in prioritete glede drugega cilja Resolucije do leta 2018:

·         Stran 12: Informativni izračun bo predvidoma uveden do sredine leta 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da izračuna še ni eno leto po roku, ki smo si ga sami postavili?
Ukrepi za doseganje prvega cilja Resolucije
·         Stran 15: Priprava strategije kakovostnega staranja v Sloveniji. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 15: Priprava nove ocene minimalnih življenjskih stroškov, ki so podlaga za določitev osnovnega zneska minimalnega dohodka. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 19: Priprava in sprejem Zakona na področju dolgotrajne oskrbe. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 19: Priprava in sprejem Zakona o socialnem vključevanju. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 21: Raziskava in analiza trga - potencial za razvoj socialnih podjetij na področju skupnostnih storitev in programov. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 21: Zagotovitev različnih oblik pomoči in podpore za neformalne oskrbovalce. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 21: Ustanovitev Sveta Vlade za deinstitucionalizacijo. Rok za izvedbo ukrepa: 31. 12. 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni pol leta po roku, ki smo si ga sami postavili?
·         Stran 24: Sprememba in dopolnitev Zakona o socialnem varstvu. Rok za izvedbo ukrepa: avgust 2016. Malo zamujamo in sami opozarjamo, da ocene še ni eno leto po roku, ki smo si ga sami postavili?

Nekateri ukrepi imajo sicer še »nepretečeni rok«, vendar je praktično nemogoče, da bi v ustreznem času izdelali kakovostni izdelek, ker po mojih informacijah ni narejenega še praktično nič: Informacijska podpora sistemu socialne aktivacije, Zagon projekta Romski koordinator, Razvoj in nadgradnja IKT storitev za spodbujanje življenja v domačem okolju, Prilagoditev in preoblikovanje obstoječih mrež institucionalnega varstva ter vstop novih izvajalcev za nudenje skupnostnih storitev in programov za starejše ter ukrep Razvoj skupnostnih programov in storitev v procesu deinstitucionalizacije (stran 17-21).

Dokument se nanaša na ukrepe, vredne dobrih 58 milijonov evrov

Del ukrepov, navedenih v izvedbenem načrtu naj bi realizirali s pomočjo EU sredstev. Za leto 2017 iz evropskih sredstev 5.665.964,69 evrov in 14.810.675 evrov iz proračuna RS. Za leto 2018 iz evropskih sredstev 18.373.395,16 evrov in 19.673.597 iz sredstev proračuna RS. Skupaj 58.523.631 evrov.
 
dr. Anja Kopač Mrak: »…dobrih 58 milijonov evrov, ah ta drobižek…«

Vlada RS in ministrica dr. Anja Kopač Mrak se norčujeta iz dokumenta vrednega drobiža, dobrih 58 milijonov evrov. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar