Die Zeit vor und die Zeit nach
der „Grenzöffnung“
Iz obsežnega poročila Otto Brenner Stiftung iz Frankfurta - Die„Flüchtlingskrise“ in den Medien (junij 2017), je razvidno, da so nemški mediji
soglasno peli dobrodošlico Angele Merkel sto tisočem migrantov leta 2015. Gre
za najobsežnejšo študijo o poročanju medijev na vrhuncu migrantske krize od
leta 2015 do marca 2016, ko je v Nemčijo stopilo približno milijon migrantov. Študija
obsega analizo 30.000 medijskih objav oz. natančno analizo 1.700 besedil. V
središču pozornosti pa so naslednji tiskani mainstream mediji: FAZ, SZ, Welt in
Bild ter čez 80 lokalnih in regionalnih časopisov in večji spletni mediji kot
so: focus.de, tagesschau.de in Spiegel Online.
Lügenpresse
Mediji so pomislekih običajnih ljudi molčali. Zato se je ideološki
prepad me liberalci na eni strani in nacionalist in konzervativci na drugi
strani še poglobil.
Mediji so enačili stališča in pomisleke običajnih ljudi do migrantske
invazije enačili s stališči skrajne desnice in nekritično trobili v siti rog z
režimom, ki je bil masovnim migracijam v celoti naklonjen. Šele na silvestrovo
po nasilnem kölnskem napadu prišlekov iz severne Afrike, se je v nemških medijih
pojavilo nekaj skepse do migrantov.
O nekritičnem in neresničnem poročanju medijev kažejo tudi javno-mnenjske
raziskave, ki jih citirajo v omenjenem poročilu, kjer večina anketirancev meni,
da politika in mediji delujejo z roko v roki ter da javnosti posredujejo
nekritične in neresnične informacije.
Kakšni bi bili rezultati podobne študije o
slovenskih medijih?
Willkommenskultur vs. Schweigespirale
Avtorji analize navajajo princip delovanja spirale molka v času
migrantske krize. Družboslovci dobro poznamo ta koncept Noelle-Neumann iz konca
sedemdesetih let, kjer gre za spontano prilagajanje mnenje posameznika mnenju
večine zaradi strahu pred osamitvijo, velja za papagajsko ponavljanje medijev
in posameznikov, namreč to sem tudi doživel med 15-dnevnim dopustovanjem v
Nemčiji leta 2015. Vedno je bil odgovor, vse je super, tudi, ko sem jim
razložil, da so že 1000-krat plačali in preplačali holokavst ter da njihova
generacija nima nič s tem, je bil odgovor enak. Mene Nemčija v vlogi turista
kot v preteklosti vsako leto, ne bo več videla.
Ni komentarjev:
Objavite komentar