sobota, 1. marec 2014

SLOVENSKO ŠOLSTVO, RAZVRŠČANJE ŠOL GLEDE NA KRITERIJE USPEŠNOSTI IN SLOVENSKI EGALITARNOSTNI SINDROM

Veliko prahu je v javnosti dvignila objava prve lestvice osnovnih in srednjih šol na podlagi rezultatov nacionalnega preverjanja znanja oziroma mature. Na TV SLO 1, si lahko ogledate ponovitev oddaje z naslovom: Odkrito o razvrščanju šol. Objavljam odlomek dialoga med dvema izmed udeležencev razprave med pravnikom Dr. Jurijem Toplakom in tovarišem dr. Darkom Zupancem iz RIC.

Jurij Toplak: » … so straši lahko bolj nadzirali šolo, jo merili – kot pravijo Angleži What gets measured gets done – kar se meri, je potem tudi dobro narejeno in so se te šole dvignile, še boljši sistem pa bi bil to, kar imajo na Danskem, da lahko vsak šolo zamenja in gre v drugo šolo in kaj se je zgodilo na Danskem, ko so uvedli ta sistem izbire osnovnih šol? Približno 160 šol je v desetih letih postalo praznih in so jih zaprli, nastalo pa je 160 drugih šol. Tako kot pri prostem trgu na vsakem področju, katero koli področje pogledamo. Trg prinese konkurenco in dvig kvalitete. Skrivanje podatkov pa ravno nasprotno.«

tovariš Darko Zupanc: »Bom začel z osnovno šolo. Kot je rekel Dr. Globokar in kot je bilo javno povedano. Osnove šole večina staršev ne more izbirat. Zato se mi zdi resnično cinizem govorit o tem, da bo to privedlo do izbire osnovnih šol in tudi jaz tega dela danskega ne morem zanikati, pa vendarle, če je resnično se na Danskem zaprlo 160 šol in so se odprle nove, če se obrnem mejčkn po naši preljubi Sloveniji in pomislim, kje na naših vaseh bomo zaprli osnovne šole in v sosednji zgradbi kar odprli nove. Hočem rečt, kdo si želi te vizije, jaz na tem vlako ne bi rad sodeloval. Najbrš mora naša država imeti, absolutno se strinjam različne mehanizme kakovosti, absolutno, vendar da je to cilj, da bo in to v teh časih konec koncev ta neoliberalizem, ki je konec koncev že v gospodarstvu v naši ekonomiji, svetovni, ne samo naši pripeljal do zelo slabe situacije, da bomo mi v tem času to zagovarjali na področju družbenih dejavnosti je to zame, tega se pa resnično bojim.«
 
Obvezno čtivo: Edvard Kardelj Problemi naše socialistične graditve 
Opomba

Tovariš Zupanc je s to izjavo užalil vse manjše vaške šole, katerih jaz sicer ne bi kljub manjši učinkovitosti zapiral, zaradi enakih možnosti otrok (vožnja v zelo oddaljeno šolo). Namreč s to izjavo je povedal, da so po njegovem mnenju te manjše vaške šole slabše kakovosti, kar nikakor ni nujno resnica.
 
Dodatno čtivo: Ciril Ribičič - Samoupravljanje naša moč
Socialistična Republika Slovenija


Takoj, ko se pojavi ideja o konkurenci in razvrščanju česarkoli v SRS glede na kriterije uspešnosti, nas udari egalitarnostni sindrom. Zaščiteni birokrati in mediji, ki so izdatno financirani iz proračuna, so zgroženi. Ker ni logičnih argumentov proti primerjanju, razvrščanju in konkurenci, ki bi na začetku opozorili na šibkosti in kasneje, če ne bi ničesar spremenili, izločili slabše, se takoj začne opletati z besedo neoliberalizem, za katero nihče ne ve kaj pomeni. Je vse in nič, predvsem pa nekaj strašno groznega.

Ni komentarjev:

Objavite komentar