Od Mirovnega
inštituta sem prejel vabilo na javni forum: »Vloga ženske v islamu«, ki bo
potekal: 18.
januarja 2016 ob 17.00 h v prostorih Atrija ZRC SAZU (Novi trg 2, Ljubljana).
Takole piše
v vabilu:
»Novembra lani je
stranka SDS predlagala prepoved burke in nikaba v Sloveniji, silvestrski
množični napadi na ženske v Nemčiji (in drugih evropskih državah) pa so še
dodatno razburkali že tako razgreto javno razpravo. Napade je seveda treba
jasno obsoditi, a brez javne razprave in le z represijo se stvari ne bodo
uredile. Toda o čem je ta razprava? Ali se, ko govorimo o muslimanih in
muslimankah, pogovarjamo o islamu kot kulturi, religiji, tradiciji, ali pa nas
prevevajo le predsodki, ki izhajajo iz strahu pred Drugim? Ali se pogovarjamo o
raznolikih položajih žensk in skušamo ukrepati na načine, ki so v skladu s
pridobitvami progresivnih vrednot enakopravnosti spolov, ali pa le
reproduciramo vsiljene stereotipe in predsodke o domnevnem neskladju med
»različnimi kulturami«?
Omizje želi nasloviti pereča vprašanja o
islamu, ki jih generira t. i. begunska kriza, ter premisliti, kako se v
trenutni situaciji lahko odzovemo. Ob tem nas še posebej zanima, kakšna je
vloga ženske v islamu danes. Ali in kako se razlikuje od vloge ženske na t. i.
Zahodu oz. v krščanstvu? Ko naslavljamo predstavo o domnevno zatiranih zakritih
muslimankah, moramo hkrati misliti tudi t. i. emancipirano žensko in se
vprašati, ali je res osvobojena vsakršnih kulturnih, političnih in družbenih
zapovedi njenega vedenja. Ali je v zakrivanju muslimank nujno razumeti
podrejanje in ali lahko pri tem vlečemo vzporednice z imperativom lepote
(suhost, zapeljivost, razgaljenost), ki se mu morajo (prostovoljno) podrejati
t. i. zahodnjaške ženske? Kako razumemo reprezentacije manjšinskih skupin, še
posebej žensk, predvsem pa orientalistične reprezentacije Drugega? Ali smo
sposobni razločiti dejansko skrb za varnost in dobrobit žensk od zlorabe
desetletnih prizadevanj progresivnih in feminističnih gibanj za namen širjenja
nestrpnosti?
Vprašanja, ki jih želimo odpirati, so težka
in zahtevajo poglobljeno razpravo.
Na omizju bodo sodelovale:
Ana Frank, raziskovalka religijskih diskurzov v
kontekstu enakosti spolov in diskriminacije, avtorica knjige »Feminizem in islam. Turške ženske med
Orientom in Zahodom«,
Faila Pašić Bišić,
dolgoletna zagovornica deprivilegiranih, humanitarna delavka in aktivistka na
področju medkulturnega dialoga, nominiranka za Delovo osebnost leta 2015,
Anja Zalta,
sociologinja religije, etnologinja in kulturna antropologinja, raziskovalka na
področju primerjalne religiologije, religije in človekovih pravic, religijskih
manjšin, spola in religije.
Omizje bo moderirala Veronika Bajt, raziskovalka
na Mirovnem inštitutu.«
Če povzamem:
·
Nujna
je javna razprava. In lahko pričakujemo razburljivo javno razpravo štirih enako
mislečih progresivnih feministk. Manjka samo še astrologinja
Mojca Pajnik iz Mirovnega inštituta.
· Muslimanska
ženska pokrivala sodijo v slovensko/evropsko kulturno tradicijo, vse ostalo so
predsodki.
· Neskladja
med kulturami so vsiljena. Torej se nam samo zdi, da imajo osebe, ki prihajajo
iz bližnjega vzhoda in severne Afrike drugačen odnos do človekovih pravic,
žensk, dela in privatne lastnine kot Evropejci.
·
Pri zakrivanju
muslimank ne gre za podrejanje.
· Zahodnjaške
ženske se MORAJO PODREJATI imperativom lepote (suhost, zapeljivost,
razgaljenost).
·
Obstaja
prostovoljno podrejanje.
· »Zloraba desetletnih prizadevanj
progresivnih in feminističnih gibanj za namen širjenja nestrpnosti« je problem. S tem zadnjim navedkom v
sestavku se globoko strinjam.
Pa kdo financira ta mirovni inštitut? !
OdgovoriIzbrišiOni bodo rekli, da se financirajo iz projketov, gre pa izključno za javni denar, morda nekaj od donacij dohodnine…
OdgovoriIzbriši