ponedeljek, 10. februar 2014

25 LET PO PADCU BERLINSKEGA ZIDU IMAMO V SLOVENIJI LEVICO IN … LEVICO

Prosim natančno preberite spodnje vabilo v poševni pisavi:

»Alternative neoliberalni ekonomiji?

Forum za XXX, v torek, 11. februarja 2014, ob 19.30 v Atriju ZRC na Novem trgu 2 v Ljubljani prireja drugi pogovorni večer z naslovom Alternative neoliberalni ekonomiji.

Kot pišejo v napovedniku prireditve, so po padcu komunizma v Evropi v Sloveniji – in drugje – mnogi pričakovali, da bosta demokracija in kapitalizem prinesla vsestranski napredek in boljšo prihodnost. Razvoj demokratizacije in ekonomska rast, ki jo je na globalni ravni obetal neoliberalizem, sta se jim zdela skoraj samoumevna, precej osamljena opozorila pa so bila prezrta ali utišana. Vendar razvoj ni šel v to smer. Dve desetletji kasneje smo se znašli sredi velike družbene krize, ki sega na vsa področja življenja, pogosti so občutki razočaranja, ogorčenja, nostalgije, nemoči in protesta.

Eden na zunaj najvidnejših izrazov krize in njenih posledic je ekonomsko področje. V svetovnem, evropskem in slovenskem okviru smo bili in smo priče fiaska nekaterih ključnih izrazov uporabe neoliberalistične ekonomije. Plačilo za neuspehe in zablode bomo plačali državljani. Na mestu se je zato vprašati o mejah neoliberalne ekonomije in možnih alternativah oziroma izboljšavah.

Ali je razlog ekonomske krize neoliberalni način ekonomije prostega trga kot tak ali je razlog krize praksa ljudi, ki so dobili preveč moči in zlorabili šibke vidike sistema? Ali je etična prenova neoliberalnega modela ekonomije sploh možna? Ali obstajajo drugačne sistemske rešitve v okviru ekonomije prostega trga ali bo treba poseči po bistveno drugačni rešitvi? Kaj pa krščanski pogledi na ekonomijo?

Končno si je smiselno zastaviti tudi vprašanja, kot so: Ali je mogoča ekonomija v službi solidarnosti med ljudmi, ekonomija, ki ne bo povečevala revščine mnogih, ampak prispevala k človeškemu dostojanstvu vseh; kaj lahko XXX in drugi ljudje dobre volje naredimo za to?

Rečeno na kratko: kako misliti in udejanjati ekonomijo, po kateri bo človek bolj človeški , in pa: ali si jo sploh želimo na način, da smo zanjo pripravljeni nekaj narediti?

Moderator dr. Igor Bahovec bo po uvodnih predavanjih dr. Jožeta P. Damijana in direktorja založbe XXX Toneta Rodeta o omenjenih vprašanjih razpravljal z Matjažem Črnivcem in dr. Dejanom Jelovcem.

Prijazno povabljeni!«

Ste pomislili, aha to je pa še eno klasično vabilo, ki ga je Delavsko punkerska univerza oz. kompanija iz Socialnega centra Rog objavila v Mladini oz. v napovedniku za oddajo Studio City. Ne, dragi moji to je vabilo, ki ga je 10. 2. 2014 na povezavi: Alternative neoliberalni ekonomiji? objavil katoliški tednik Družina. Vse kar ste prebrali v vabilu je dobesedno prekopirano iz spletne strani katoliške Družine, z izjemo besed, ki sem jih nadomestil z XXX. Prav nadomeščena besedna zveza je »Forum za dialog med vero in kulturo«, druga »kristjani« in tretja »Družina«.
 
Isto s….e drugo pakovanje
25 let po padcu Berlinskega zidu imamo v Sloveniji levico in katoliško levico

Katoliški tednik Družina torej svari pred nekim neoliberalizmom, za katerega nihče ne zna pojasniti kaj to sploh je, nadalje nas svari pred pošteno konkurenco in sodobnim trgom, ki ga v monopolno-oligopolno-klientelistični Sloveniji nikoli niti približno nismo imeli.

Vas je besedilo zdramilo? Ste se zdaj morda končno pričeli zavedati, da nas vlečejo za nos? Ste pomislili, da je Slovenija Severna Koreja? Ste pomislili, da v Sloveniji ni ideološko-nazorskega pluralizma? Ah seveda ne, saj imamo levičarske kolektiviste in katoliške kolektiviste in davkoplačevalci smo vedno dobrodošli, da prispevamo kakšen evrček za razne dokapitalizacije in subvencije raznim propadlim projektom Foruma 21 in cerkvenih holdingov Zvona 1 in 2.


Bojmo se struje, ki bo naklonjena prostemu trgu in pošteni konkurenci, odsotnosti monopolov, klientelizma, vladavini prava, meritokraciji, plačilu po učinku in odsotnosti negativne selekcije. To bi morali vedeti dragi moji, to je neoliberalizem, ki se ga moramo prosto po Marcelu Štefančiču, Mirovnemu Inštitutu, Jožetu Mencingerju in katoliški reviji Družina, neizmerno bati. To bo jutri potrdil tudi Mencingerjanski ekonomist dr. Jože P. Damijan, ki vam bo razložil, da so velike državne infrastrukturne investicije nujno potrebni multiplikatorji in ne jame brez dna, ki jih moramo sanirati davkoplačevalci. Živela partija, amen! 

2 komentarja:

  1. Isto se je zgodilo tudi papežu Frančišku. Njegove izjave o kapitalizmu, pohlepu in ropanju revnih so tudi nerazumevanja svobode, ekonomije.

    Socializem in krščanstvo sta povezana, ker imata socialne namene in ker se oba prej ali slej zližeta z državo. Nerazumno je, da se toliko ljudi konvertira iz navadnih socialistov v verne socialiste. Po moje je veliko ljudi zavedenih in filozofsko - ekonomsko neizobraženih.

    Bodimo dobronamerni in razumimo podobne dogodke kot iskanje rešitev in razpravo, ki bo na koncu dala rezultate, ki bodo bolj podobni našim - libertarianskim, minarhističnim.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, če primerjam papeža Frančiška in njegovega »prepredhodnika« ultra konservativnega Pavla II, gre pri Frančišku za nazadovanje v pojmovanju svobode. Pavel II je vsaj nekaj prispeval h padcu totalitarnega komunizma v Evropi konec osemdesetih. Sicer morda iz čiste preračunljivosti in poslovnih namenov, ne pozabimo, da je RKC le multinacionalka oz. mednarodna profitna organizacija, ki potrebuje močan denarni tok in brez potrošnikov storitev in dobrin, ki jih RKC ponuja, lahko zaprejo cerkvene duri.

    Frančiškova skromnost je sicer simpatična, gre pa za populizem, ki je povezan z nevarnimi socialističnimi idejami, ki poskušajo anatemizirati trg in detronizirati tržno gospodarstvo kolikor ga sploh je na svetu. V SRS je to sploh nevarno, saj bi cerkev lahko nadaljevala z nezdravimi praksami, ki so jih uprizarjali Zvon I in II in Gospodarstvo Rast in obremenjevala nedolžne davkoplačevalce.
    Hvaljenje Frančiška v Delovi Rdeči prilogi je že slab znak. Star slovenski pregovor pravi »Gliha zmer skp štriha«. Da se brišejo meje med najbolj gorečimi predstavniki cerkve in najbolj gorečimi predstavniki brezdelne srenje iz Socialnega centra rog in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, pa že meji na bizarnost. Živela partija, amen!

    OdgovoriIzbriši