torek, 25. februar 2014

IZJAVI TEDNA: ALOJZ IHAN - LAHKO SE JE DRŽAVNIM DIREKTORJEM Z ZAŠČITENO RITJO JUNAČITI S TRŽNIMI BOJI IN MIHA MAZZINI O EGALITARIZMU POVEZANIM S KAKOVOSTJO SLOVENSKEGA ŠOLSTVA KJER ŠTUDIRA 75 % GENERACIJE


Alojz Ihan, v članku - Reforma zdaj! Pika., ki je bil objavljen na portalu Siol, 17.  2. 2014. poljudno razloži koliko stane odsotnost izdajanja računov, konkurence in ostalih tržnih mehanizmov v zdravstvu, komu to koristi in kakšno korist imajo od tega davkoplačevalci in pacienti:

 »V resnici se trenutno pri nas lahko igrajo nepregledne, objestne in neodgovorne tržnoekonomske filme samo še monopolistične državne firme, ki jim trg in poslovno nesmrtnost zagotavlja država … Škodo, ki nastane ob teh otročjih monopolijih, na koncu seveda plačajo država in državljani v obliki neokusno visokih cen storitev. Lep primer so trenutni boji med državnimi lekarnami – lahko se je državnim direktorjem z zaščiteno ritjo junačiti s tržnimi boji. Tisti hip, ko pa bi politika lekarnam prepovedala vse monpolistične in ekskluzivistične politične privilegije, bi vsi ti junaški bojevniki planili skupaj v en glas in v hipu postali najboljši prijatelji … Ob vzpostavitvi nove države je bil strah pred realnim plačevanjem zdravstvenih storitev upravičen. S pojavom računov se odpre trg, na katerem hočejo izvajalci čim več prodati in izdati čim več računov ter se z novimi storitvami čim bolj razvijati … In vse to zgolj zato, ker si že skoraj četrt stoletja ne znamo pogledati v oči in se dogovoriti za čiste račune.
Jabolko monopolnih cen

Miha Mazzini o državi, kjer 75 odstotkov populacije študira, ki je v tesni žlahti s sindromom egalitarnost, negativni selekciji, »brezplačnem« šolstvu in divjem potrošništvu. Priporočam odličen članek, ki Slovenijo in Slovence razgali do golega: Postanetelahko vse, kar vam prodajo (Siol, 21. 2. 2014):

»Če 75 odstotkov populacije študira, je prišlo do devalvacije izobraževanja in se na nivo inteligence ne moremo več samoumevno zanašati. Ker so pač tisti, ki prej še osnovne šole ne bi mogli končati, zdaj to naredili zelo dobro. Tisti z nekdanjimi osnovnimi imajo zdaj končane srednje, in oni, ki so bili prej srednješolci, so zdaj univerzitetno izobraženi … Eksplozijo množičnega izobraževanja (ki ga vedno nekdo plača, čeprav davkoplačevalci!) lahko razumemo tudi kot simptom potrošništva in instantne dosegljivosti vsega – le zaželi si, pa boš že naredil fakulteto! Problem nastane, kadar željam pomagamo z nižanjem kriterijev.«
Vsi enaki, vsi enakopravni, vsi študirat »brezplačno«, kaj pa pride »ven« je pa drugo vprašanje…

Ni komentarjev:

Objavite komentar