V časopisu Delo nas 5. 1. 2012 na
domnevo, da naj bi bile junakinje Grimmovih pravljic neenakopravne z moškimi,
ob sliki Sneguljčice, opozarjajo že na prvi strani.
Strokovnjakinja za mladinsko
književnost Milena Mileva Blažić omenja enega največjih očitkov in sicer, da je
Grimmove pravljice uporabljal Hitler pri vzgoji nacistov, saj vsebujejo
antisemitizem in kažejo na podrejen položaj žensk v družini in družbi. Na vprašanje,
citiram: »Prej ste omenili, da so ženske v Grimmovih pravljicah prikazane kot
izrazito neenakopravne. Lahko to podrobneje razložite?« gospa Blažić odgovori,
citiram: »Prvi problem je, da so prikazane izrazito stereotipno – bodisi kot
mlade, lepe in submisivne bodisi kot stare, grde in čarovnice. Drugi problem
je, da se v zgodbah ne pojavljajo samostojne ženske junakinje. Tretji je, da
sta brata Grimm uvajala patriarhalno socializacijo žensk – v Sneguljčico sta
denimo dodala tole: Sneguljčica lahko ostane pri sedmih palčkih, če jim bo
gospodinjila, prala, likala, kuhala in vse ohranjala snažno in čisto. In ne
nazadnje sta pravljice kristjanizirala. V rokopisni verziji pravljice Janko in
Metka ni boga, v tiskani verziji pa sta dodala boga, kar pritrjuje patriarhalni
hipotezi.«
Neverjetno je, kako levičarji
vedno, v vsaki objavi, celo v pravljicah za otroke, lahko najdejo elemente
diskriminacije. In še bolj neverjetno je, kako levičarji vedno vidijo svet
skozi očala »meni pripada«. Zakaj bi Sneguljčica živela brezplačno in brezdelno
pri palčkih? Mar ni to še hujša žalitev za ženski spol, da je Sneguljčici
dovolj biti samo lepa in ji ni potrebno delati absolutno nič in ima brezplačno
bivanje pri sedmih palčkih? To bi bila res popolna degradacija junakinje.
Levičarji, vi ste tisti, ki ženske
in marginalizirane družbene skupine (npr. Rome) umetno ohranjate v neenakopravnem
položaju, saj jih odvračate od dela, s čimer si kot praksa kaže, te osebe lahko
izborijo enakopraven položaj ali celo kaj več.
Hmmm, že sama obravnava Grimmovih pravljic skozi prizmo diskriminacije se mi zdi butasta ideja. Ne pozabimo, da je knjiga nastala skoraj 300 let nazaj in je bila pisana v popolnoma drugačnem času in duhu in kot taka ne more in ne sme (plus, da je PRAVLJICA!!!) postati temelj za emancipacijo žensk.
OdgovoriIzbrišiJa, dejansko lahko v vsakem zapisu, še tako pozitivno nastrojenemu kot so pravljice, najdeš elemente diskriminacije in neenakopravnosti. O tovrstnem popolnoma nesmiselnem iskanju igle v kopici sena sem pisal že v: http://nisemlevicar.blogspot.com/2011/12/kulturkampf-1-zagovornik-nacela.html
OdgovoriIzbrišiNekaterim ljudem gre picajzlanje bolje od rok od izračuna 1 + 1 = 2; še težji pa je izračun: 1 -1 = 0.