petek, 6. januar 2012

LEVIČARJI S SVOJO MANTRO »MENI PRIPADA« OSKRUNJAJO TRADICIONALNE PRAVLJICE - JUNAKINJE GRIMMOVIH PRAVLJIC NAJ BI BILE NEENAKOPRAVNE Z MOŠKIMI


V časopisu Delo nas 5. 1. 2012 na domnevo, da naj bi bile junakinje Grimmovih pravljic neenakopravne z moškimi, ob sliki Sneguljčice, opozarjajo že na prvi strani. 

Strokovnjakinja za mladinsko književnost Milena Mileva Blažić omenja enega največjih očitkov in sicer, da je Grimmove pravljice uporabljal Hitler pri vzgoji nacistov, saj vsebujejo antisemitizem in kažejo na podrejen položaj žensk v družini in družbi. Na vprašanje, citiram: »Prej ste omenili, da so ženske v Grimmovih pravljicah prikazane­ kot izrazito neenakopravne. ­Lahko to podrobneje razložite?« gospa Blažić odgovori, citiram: »Prvi problem je, da so prikazane izrazito stereotipno – bodisi kot mlade, lepe in submisivne bodisi kot stare, grde in čarovnice. Drugi­ problem je, da se v zgodbah ne pojavljajo samostojne ženske junakinje. Tretji je, da sta brata Grimm uvajala patriarhalno socializacijo žensk – v Sneguljčico sta denimo dodala tole: Sneguljčica lahko ostane pri sedmih palčkih, če jim bo gospodinjila, prala, likala, kuhala in vse ohranjala snažno in čisto. In ne nazadnje sta pravljice kristjanizirala. V rokopisni verziji pravljice Janko in Metka ni boga, v tiskani verziji pa sta dodala boga, kar pritrjuje patriarhalni hipotezi.«

Neverjetno je, kako levičarji vedno, v vsaki objavi, celo v pravljicah za otroke, lahko najdejo elemente diskriminacije. In še bolj neverjetno je, kako levičarji vedno vidijo svet skozi očala »meni pripada«. Zakaj bi Sneguljčica živela brezplačno in brezdelno pri palčkih? Mar ni to še hujša žalitev za ženski spol, da je Sneguljčici dovolj biti samo lepa in ji ni potrebno delati absolutno nič in ima brezplačno bivanje pri sedmih palčkih? To bi bila res popolna degradacija junakinje. 

Levičarji, vi ste tisti, ki ženske in marginalizirane družbene skupine (npr. Rome) umetno ohranjate v neenakopravnem položaju, saj jih odvračate od dela, s čimer si kot praksa kaže, te osebe lahko izborijo enakopraven položaj ali celo kaj več.

2 komentarja:

  1. Hmmm, že sama obravnava Grimmovih pravljic skozi prizmo diskriminacije se mi zdi butasta ideja. Ne pozabimo, da je knjiga nastala skoraj 300 let nazaj in je bila pisana v popolnoma drugačnem času in duhu in kot taka ne more in ne sme (plus, da je PRAVLJICA!!!) postati temelj za emancipacijo žensk.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, dejansko lahko v vsakem zapisu, še tako pozitivno nastrojenemu kot so pravljice, najdeš elemente diskriminacije in neenakopravnosti. O tovrstnem popolnoma nesmiselnem iskanju igle v kopici sena sem pisal že v: http://nisemlevicar.blogspot.com/2011/12/kulturkampf-1-zagovornik-nacela.html

    Nekaterim ljudem gre picajzlanje bolje od rok od izračuna 1 + 1 = 2; še težji pa je izračun: 1 -1 = 0.

    OdgovoriIzbriši