Na Kubi so se v zadnjem letu končno začele odvijati reforme v smeri svobodnejše
družbe. A novinarja časopisa Delo, Toneta Hočevarja v članku Kuba: še enaobletnica revolucije pri tem
skrbi socialno razslojevanje in socialno nezadovoljstvo, namesto, da bi
pozdravil reformne silnice. Razumljivo je, da je Slovencem po dobrih 65 letih
indoktrinacije predstavlja enakost v revščini višji ideal kot možnost, da se
posameznik dvigne iz bede. Slovenski mediji s podporo socialističnim vrednotam
(prepletenosti zakonodajne, izvršne in sodne oblasti, predvsem pa prepletenosti
ekonomskega in političnega trga) nosijo znatni delež pri poglobitvi slovenske
gospodarsko- finančne krize. S svojim zagovarjanjem totalitarnih in
etatističnih idej ter apologetskim odnosom do aktivnosti tranzicijskim
oligarhij močneje prispevajo k nižanju naše blaginje in podaljševanju ter
zaostrovanju krize, kot splošna recesija v zahodnem svetu. Še en dokaz, da je slovenska
gospodarsko-finančna kriza v veliki meri endogenega izvora in gre predvsem za krizo
moralnih vrednot, kar pa seveda neposredno vpliva tudi na gospodarsko-finančne kazalce in
našo blaginjo.
Citiram pisanje tovariša Hočevarja:
»Havana − Prelomni, obetavni in nevarni trenutki. Tako opazovalci
znotraj in tisti zunaj ocenjujejo trenutno dogajanje na Kubi. Kriza še nikoli
ni bila hujša kot zdaj, ko se zdi, da se režim odpira svetu in reformam. Tudi
svetovna kriza vpliva na kubanske razmere, nevarnejše od nje pa je
razslojevanje, ki grozi s socialno eksplozijo... Razlike med ljudmi, ki so se
začele, ko so Castrovi dovolili množični turizem in plačevanje z ameriškimi
dolarji, sprožajo nove in nove socialne razlike in nezadovoljstvo. Kmet, ki po
novem lahko prodaja svoje pridelke zasebnim restavracijam ali hotelom v tuji
lasti, v nekaj mesecih ni več enak drugim kmetom, ki večje proizvodnje in
boljše organizacije ne zmorejo, ker nimajo denarja za zagon, pa tudi znanja
imajo po navadi premalo…«
Ne razumnem, kaj je slabega na tem, da imajo ljudje možnost, da se lahko dvignejo iz povprečja oz. velike bede, nič napačnega ne vidim v tem, da bolj inovativni in tisti z več znanja bolj prosperirajo. Edina težava je, če so zopet privilegirani tisti Kubanci, ki so blizu partijskim krogom.
Tovariš Hočevar sicer vidi pozitivne posledice reform na področju gospodarstva, vendar izrazi tudi zaskrbljenost nad demontažo njemu ljubega komunističnega sistema, citiram:
Ne razumnem, kaj je slabega na tem, da imajo ljudje možnost, da se lahko dvignejo iz povprečja oz. velike bede, nič napačnega ne vidim v tem, da bolj inovativni in tisti z več znanja bolj prosperirajo. Edina težava je, če so zopet privilegirani tisti Kubanci, ki so blizu partijskim krogom.
Tovariš Hočevar sicer vidi pozitivne posledice reform na področju gospodarstva, vendar izrazi tudi zaskrbljenost nad demontažo njemu ljubega komunističnega sistema, citiram:
»Bratoma Castro sodelovanje s cerkvenimi vrhovi doma in v rimski
centrali lahko pomaga pri lajšanju bolečin, ko bodo ekonomske reforme dosegle
vrh in bodo njihovi izidi po eni strani pomagali pri zdravljenju gospodarstva,
po drugi pa povzročali tudi še ne do konca predvidljive posledice. Tudi
politične pretrese in ne samo gospodarske težave.«
In zopet se tovariš Hočevar kot pravoverni levičar zavzame za
dohodkovno enakost in ne za enakost pred zakonom, citiram:
»Ko so se Kubanci kar naenkrat po pol stoletja in več soočili z dejstvom, da je dovoljeno kupiti star, napol razpadel avtomobil, pa četudi sovjetske proizvodnje iz sedemdesetih let, se je začelo marsikaj obračati na glavo. Potem so še ugotovili, da ima njihovo stanovanje lahko tržno vrednost. Če je na dobrem kraju, pomeni odskok v višave.«
»Ko so se Kubanci kar naenkrat po pol stoletja in več soočili z dejstvom, da je dovoljeno kupiti star, napol razpadel avtomobil, pa četudi sovjetske proizvodnje iz sedemdesetih let, se je začelo marsikaj obračati na glavo. Potem so še ugotovili, da ima njihovo stanovanje lahko tržno vrednost. Če je na dobrem kraju, pomeni odskok v višave.«
Tovariša Hočevarja na koncu zopet močno vznemirja možnost padca
komunističnega sistema na Kubi, vendar hkrati, kar ocenjujem kot pozitivno, poudari
pomen svobode izražanja:
»Ko ljudje začenjajo služiti denar, z njim pa lahko kupijo tudi stanovanje ali hišo, se ustvarja sloj, ki bo slej ko prej terjal tudi pravico do političnega izražanja. To je bilo doslej strogo prepovedano, operativno tako rekoč nemogoče. Kar zadeva svobodo izražanja, je Kuba še najbolj podobna Severni Koreji, pa čeprav so ljudje na otoku na prvi pogled veseli, odprti, celo na videz kritični do svojih partijskih poglavarjev.«
»Ko ljudje začenjajo služiti denar, z njim pa lahko kupijo tudi stanovanje ali hišo, se ustvarja sloj, ki bo slej ko prej terjal tudi pravico do političnega izražanja. To je bilo doslej strogo prepovedano, operativno tako rekoč nemogoče. Kar zadeva svobodo izražanja, je Kuba še najbolj podobna Severni Koreji, pa čeprav so ljudje na otoku na prvi pogled veseli, odprti, celo na videz kritični do svojih partijskih poglavarjev.«
Torej svoboda izražanja slovenskim levičarjem ni povsem tuja, imajo
tudi srečo, da je velika večina slovenskih medijev orientiranih politično v
levo ter da je potekala močna indoktrinacija dobrih 65 let. Ekonomska svoboda
in enakost pred zakonom, torej ne opevana enakost po dohodkih, pa je za
slovenske levičarje in slovenske medije španska vas, herezija.
Ni komentarjev:
Objavite komentar